Tips när du anlitar städföretag i Dalarna

Att ta hjälp med städning i hemmet är något som idag blivit väldigt populärt. Vissa vill bara ha hjälp någon enstaka gång, till exempel i samband med flytt, medan andra vill ha hjälp på en återkommande basis. Är du intresserad av städning i Dalarna kan du med fördel ta använda dig av några smarta tips på vägen. Har du inte anlitat städning tidigare kan det vara svårt att veta hur det fungerar. Det absolut viktigaste är inte om städfirman du anlitar ligger nära dig eller har ett riktigt lågt pris, utan här är det professionalism och service som ska ligga i ditt fokus.

  • Välj en städfirma som du litar på
  • Städfirman ska vara registrerad för F-skatt
  • Nyttja RUT-avdraget för en lägre kostnad
  • Läs igenom vad som ingår

Anlita städfirma i Dalarna för återkommande städning

Att ha städning på en återkommande basis är mycket populärt och uppskattat. Orsaken till varför människor vill ha hjälp kan variera väldigt kraftigt. Det kan till exempel bero på att du vill få mer tid över till annat som du tycker är roligare, att du vill slippa bråka om städningen eller att du helt enkelt inte har kraft eller ork att städa på egen hand. En professionell och seriös städfirma kan hjälpa dig att se till så ditt hem är skinande rent när du kommer hem efter en lång dags arbete, skola eller skön promenad, men hur fungerar det egentligen?

  • När du bokar hemstädning är det viktigt att du kontrollerar vad som ingår i städningen och om företaget tar betalt per timme eller utifrån hur många kvadratmeter det är som ska städas
  • Det är inte helt ovanligt att städföretag i Dalarna har fasta paket med fasta städinstruktioner, medan andra erbjuder pris per timme
  • Vid det sistnämnda får du själv bestämma vad du vill ha hjälp med
  • Tillsammans med din städare i Dalarna kommer ni överens om en tid och ett startdatum som passar dig
  • Här får du även välja en dag i veckan som du önskar städning på, Fredagar är ett populärt alternativ

Hantering av nycklar och försäkring med Städfirma Dalarna

Det är viktigt att du som kund känner dig trygg med den städfirma som du har valt. I många fall kan det vara så att du inte har möjlighet att vara hemma i samband med att städningen ska äga rum. I dessa fall får du lämna över en nyckel till företaget, men de vill att du alltid skriver på en nyckelkvittens vid lämning och återtagande av din nyckel. Företaget du väljer ska ha strikta och bra rutiner för hantering av dina nycklar för att du ska kunna känna att de är i trygga händer. Har du larm och larmkod gäller detsamma. Trygghet och säkerhet är dock inte enbart något som kan ses i samband med att du lämnar över nycklar, utan även när det kommer till försäkringar. 

När du ska anlita en städfirma i Dalarna bör du se till att endast välja företag som har en bra försäkring

Försäkringen ska kunna täcka om det skulle uppstå några skador under tiden som personalen befinner sig i ditt hem. Ett par hala händer kan råka orsaka att vasen åker i golvet och då är det viktigt att du är skyddad och kan få hjälp med att återställa detta genom den försäkring som företaget har.

RUT-avdrag för att minska dina kostnader

En professionell och seriös städfirma i Dalarna ska betala F-skatt och göra det möjligt för dig att nyttja RUT-avdraget. RUT-avdrag är ett skatteavdrag som ger dig 50 % reducering på den totala arbetskostnaden. Du kan dock inte använda dig av avdraget för att minska kostnaden för material. RUT-avdraget uppnår ett belopp på 50 000 kronor per person. Här finns det dock krav som du måste uppfylla för att du ska kunna använda dig av "rabatten". Säkerställ att du har RUT genom att kontakta skatteverket. I samband med att du bokar hemstädning är det dock städfirman som sköter kontakten med skatteverket.

Kontakta Städfirma Dalarna för professionell städning med bra service

Välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret här på hemsidan. Vi fokuserar alltid på nöjda kunder och bra service.